طراحی خدمات و طراحی : تمایز بدون تفاوت مقایسۀ بافتها، فرهنگها و مشتریها
طراحان خدمات و طراحان تجربۀ مشتری، هر دو تلاش میکنند که تجربیات مشتریان را در تعامل با سازمان ارتقا دهند. ما همه بهنوعی طراحان خدمات هستیم. ما برای درک و نقشهبرداری از رفتار افراد، از همان ابزارهای طراحان خدمات استفاده میکنیم. همینطور برای طراحی نقاط تماس و نظامهای زیربنایی که موجب تجربیات بهتری میشود، از همان رویکردها بهره میگیریم. چرا ما برای دو پدیده که بهنظر یکی میرسند، نامهای متفاوتی بهکار میبریم؟ تفاوتهای عمدهای بین شیوههای دادهمحور در طراحی تجربۀ مشتری و شیوههای کیفیتمحور در طراحی خدمات وجود دارد. این اختلاف، ناشی از تفاوت در اهداف و روشهای ارزیابی موفقیت است.