چکیده : این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه ممکن است زیبایی با تجربه کاربر، در قالب بیان فرم و عملکرد یک محصول مرتبط باشد. تجربه مثبت به وسیله کاربران زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که در اطراف فعالیت های انسان توسط محصولات وخدمات الکترونیکی و چند عملکردی پوشانده شده باشد. و در نتیجه ، چگونه طراحان تعاملی (Interaction Designer) می توانند زیبایی را در محصولات کاربر محور و تعاملی ایجاد نمایند؟ طراحی تعاملی امروزه به مفهوم ایجاد ارتباط مناسب و بهتر ومفیدتر بین محصولات و تولیدات صنعتی و کاربران (استفاده کنندگان) می باشد. این واژه در ابتدا در علوم کامپیوتر و همچنین درطراحی صفحات واسطه ای کامپیوترها مطرح شده بود. و امروزه تقریباً در تمام محصولات صنعتی به کار برده می شود. با توجه بهعمر کوتاه این رویکرد و تاثیرگذاری آن در جای جای زندگی، گرایش و رشته هایی نیز با همین عنوان در دانشگاه ها بوجود آمدهاست. هدف این مقاله پرداختن به زیبایی و تفسیر آن به عنوان یک کیفیت تجربی است، و پاسخ دادن به این سئوال که چگونه می توان زیبایی را در محصولات کاربر محور و تعاملی پدید آورد، می باشد.