• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژگان
  • ارسال مقاله
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • پایگاه‌های نمایه کننده
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • استخراج به استخراج به
    RIS EndNote BibTeX
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دستاورد
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 27 (1396)
شماره شماره 37
دوره دوره 26 (1395)
دوره دوره 24 (1393)
دوره دوره 22 (1391)
دوره دوره 20 (1389)
دوره دوره 19 (1388)

کیفیت تجربی و درک زیبایی بوسیله کاربران، با هدف تعامل با محصولات

مقاله 6، دوره 27، شماره 37، بهار و تابستان 1396، صفحه 34-41  XML اصل مقاله (648 K)
نوع مقاله: ترویجی
نویسنده
بهزاد سلیمانی1 2
1دانشگاه الزهرا
2دانشکده هنر
چکیده
چکیده :
این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه ممکن است زیبایی با تجربه کاربر، در قالب بیان فرم و عملکرد یک محصول مرتبط باشد. تجربه مثبت به وسیله کاربران زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که در اطراف فعالیت های انسان توسط محصولات وخدمات الکترونیکی و چند عملکردی پوشانده شده باشد. و در نتیجه ، چگونه طراحان تعاملی (Interaction Designer) می توانند زیبایی را در محصولات کاربر محور و تعاملی ایجاد نمایند؟ طراحی تعاملی امروزه به مفهوم ایجاد ارتباط مناسب و بهتر ومفیدتر بین محصولات و تولیدات صنعتی و کاربران (استفاده کنندگان) می باشد. این واژه در ابتدا در علوم کامپیوتر و همچنین درطراحی صفحات واسطه ای کامپیوترها مطرح شده بود. و امروزه تقریباً در تمام محصولات صنعتی به کار برده می شود. با توجه بهعمر کوتاه این رویکرد و تاثیرگذاری آن در جای جای زندگی، گرایش و رشته هایی نیز با همین عنوان در دانشگاه ها بوجود آمدهاست. هدف این مقاله پرداختن به زیبایی و تفسیر آن به عنوان یک کیفیت تجربی است، و پاسخ دادن به این سئوال که چگونه می توان زیبایی را در محصولات کاربر محور و تعاملی پدید آورد، می باشد.
کلیدواژه ها
عملکرد؛ طراحی تعاملی؛ زیبایی؛ تجربه کار؛ زیبایی شناسی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 291
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 212
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.