TY - JOUR ID - 531 TI - کیفیت تجربی و درک زیبایی بوسیله کاربران، با هدف تعامل با محصولات JO - دستاورد JA - DASTAVARD LA - fa SN - 1025-0840 AU - سلیمانی, بهزاد AD - دانشگاه الزهرا Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 27 IS - 37 SP - 34 EP - 41 KW - عملکرد KW - طراحی تعاملی KW - زیبایی KW - تجربه کار KW - زیبایی شناسی DO - 10.30480/dastavard.2017.531 N2 - چکیده :این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه ممکن است زیبایی با تجربه کاربر، در قالب بیان فرم و عملکرد یک محصول مرتبط باشد. تجربه مثبت به وسیله کاربران زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که در اطراف فعالیت های انسان توسط محصولات وخدمات الکترونیکی و چند عملکردی پوشانده شده باشد. و در نتیجه ، چگونه طراحان تعاملی (Interaction Designer) می توانند زیبایی را در محصولات کاربر محور و تعاملی ایجاد نمایند؟ طراحی تعاملی امروزه به مفهوم ایجاد ارتباط مناسب و بهتر ومفیدتر بین محصولات و تولیدات صنعتی و کاربران (استفاده کنندگان) می باشد. این واژه در ابتدا در علوم کامپیوتر و همچنین درطراحی صفحات واسطه ای کامپیوترها مطرح شده بود. و امروزه تقریباً در تمام محصولات صنعتی به کار برده می شود. با توجه بهعمر کوتاه این رویکرد و تاثیرگذاری آن در جای جای زندگی، گرایش و رشته هایی نیز با همین عنوان در دانشگاه ها بوجود آمدهاست. هدف این مقاله پرداختن به زیبایی و تفسیر آن به عنوان یک کیفیت تجربی است، و پاسخ دادن به این سئوال که چگونه می توان زیبایی را در محصولات کاربر محور و تعاملی پدید آورد، می باشد. UR - http://dastavard.journal.art.ac.ir/article_531.html L1 - http://dastavard.journal.art.ac.ir/article_531_a80225beca16058e3c20542c172810f6.pdf ER -