ابن سینا، حسین بن عبدالله (1386). قانون در طب. ترجمه علیرضا مسعودی، کاشان: مرسل
پیرسون، کارول اس (1396). بیداری قهرمان درون: دوازده کهن الگوی یاری گر برای یافتن خویشتن و دگرگونی جهان درون. ترجمه فرناز فرود. تهران: کلک آزادگان
بشر، الکساندر و نومی، توشیتاکا (1393). شخصیت گروه های خونی: چگونه شخصیت افراد را از گروه خونی آنان بشناسیم؟. ترجمه گیله گل بهروزان. تهران: نقش و نگار
تفرشی، علیرضا، محمدباقر، مرادی، امامیه، سیمین السادات و دربندی، محمد (1394). مدل جهانی دیسک: معجزه ارتباطی هزاره سوم. تهران: استعدادیابی و کسب و کار ایرانیان
تیگر، پاول و تیگر، باربارا (1398). شغل مناسب شما: کاری که برای آن ساخته شده اید انجام دهید. ترجمه مهدی قراچه داغی و حسین رحیم منفرد. تهران: نقش و نگار
دانیلز، مایکل (1372). خودشناسی با روش یونگ. ترجمه اسمائیل فصیح. تهران: فاخته
بولن، جین شینودا (1396). نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان. ترجمه مینو پریانی. تهران: آشیان
بولن، جین شینودا (1397). نمادهای اسطوره ای و روانشناسی مردان. ترجمه مینو پرنیانی و پرتو پارسی. تهران: آشیان
عیوضی، زهره، باقری، عبدالعلی و آقابابایی، احسان (1395). بررسی عوامل جامعه شناختی مؤثر بر سلیقه مخاطب باتوجه به طراحی گرافیک(مورد مطالعه موردی: دستمال کاغذی). پژوهش هنر دو سالانه، 6(12)، 63 – 53.
فاویلی، النا و کاوالو، فرانچسکا (1397). دختران جسور1. ترجمه مینا رمضانی. تهران: نسل نواندیش
مورداک، مورین (1395). دختر بابا. ترجمه ساره سرگلزایی. تهران: بنیاد فرهنگ زندگی
یونگ، کارل گوستاو، فون فرانتس، ماری لوئیز، هندرسون، جوزف ال، لایافه،آنیه و یاکوبی، یولانده (1389). انسان و سمبل هایش. ترجمه محمود سلطانیه. تهران: جامی
آزمون کهن الگوها. برگرفته از لینک http://www.khodshenas.ir/ArcheTypes
Armstrong, H. (2007). Hestia and Coaching: Speaking to the hearth of the matter. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, 30-39
Bachari, E, Abdelwahed, H & Adnani, M. (2010). Design of an adaptive e-learning model based on learner's personality. Ubiquitous Computing and Communication Journal, (5)3
Caldwell, M, Henry, P & Alman, A. (2006). Constructing Audio-Visual Representations of Consumer Archetypes. University of SydneyEconomics and Business Building, H69, 01-24
Deacy, S & Villing, A. (2001). Athena Past and Present: An Introduction. Pagina, 01-26
Fatahi, S & G.Aghaee, N. (2010). Design and Implementation of an Intelligent Educational Model Based on Personality and Learner’s Emotion. International Journal of Computer Science and Information Security, (7)3
Hannover, B & Schubert, B. (2001). The Semantic-Procedural Interface Model of the Self: The Role of Self-Knowledge for Context-Dependent Versus Context-Independent Modes of Thinking. Personality and Social Psychology, (80)3, 397-409
Hughes, D. (1990). Artemis: Goddess of Conservation. Forest & Conservation History, (34)4, 191-197
Knapp, B. (1926). Archetype, Architecture and the writer. USA, Indiana University Press: Bloomington
Poggio, B. (2002). Who's afraid of mothers?. Interpreting Maternal organizations, 13-26
Poon, S. (2016). Designing the brand archetype: Examining the role of Jungian collective unconscious in the creative customization of brands. Valley International Journals, (3)6, 2228-2239
Pryor, R & Bright, J. (2008). Archetypal narratives in career counselling: a chaos theory application. Springer Science+Business Media B.V, DOI 10.1007/s10775-008-9138-8
Roberts, C. (2010). Exploring Brand Personality through Archetypes. Electronic Theses and Dissertations, P 1691
Solomon, H.M. (1991). Archetypal Psychology and Object Relations Theory: History and Communalities. Analytical Psychology, 36, 307-329
T.Donovan, M. (1999). The goddess sells: the impact of archetypes in visual communications. Thesis. Rochester Institute of Technology. Department of Graphic Design. College of Imaging Arts and Sciences
Woolger, R & Barker Woolger, J. (1989). Goddess Within: A Guide to the Eternal Myths that Shape Women's Lives. Ballantine Books: Reissue edition.