TY - JOUR ID - 896 TI - واکاوی اصول برندسازی دمنوش های گیاهی ایرانی JO - دستاورد JA - DASTAVARD LA - fa SN - 1025-0840 AU - خرمی, راضیه AU - صادقی نائینی, حسن AD - گروه آموزشی طراحی صنعتی،دانشگاه هنر و معماری پارس،تهران،ایران AD - گروه طراحی صنعتی،دانشگاه علم و صنعت،تهران،ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 29 IS - 41 SP - 61 EP - 52 KW - ارگونومی فرهنگی KW - برند سازی KW - بسته بندی KW - دمنوش DO - 10.30480/dastavard.2019.896 N2 - یکی از فعالیت های متخصصین طراحی صنعتی، برندسازی است. نقش برند ها در شناسایی محصول شرکت در بازارهای رو به گسترش امروزی، نقش انکار ناپذیر است. ساخت یک برند قوی هدف نهایی بسیاری از سازمان هاست. یک برند معتبر حداقل باید یک مزیت متمایز ارائه دهد چرا که هیچ مقدار از ظاهر سازی، نمی تواند جبران کننده این کمبود باشد. هنرمندان ایرانی ، با زیربنای تفکر و حفظ هویت ایرانی و تعامل با سایر هنرمندان، بتوانند آثار و دارایی های ملی خود را در صحنه های جهانی عرضه کنند در این پژوهش توصیفی تحلیلی بررسی اصول طراحی بسته بندی دمنوش های گیاهی برای برند سازی مورد دقت قرار گرفته است. چگونگی کاربست معیارهای طراحی ارگونومی فرهنگی برای حصول محصولی متناسب با سلیقه ی مردم مورد تاکید بوده است. گرچه برند سازی اهمیت بسیاری دارد اما تحقیق حاضر نشان داد که عوامل دیگری همچون فرهنگ بر تقویت برند مخصوصا برند های دمنوش های گیاهی تاثیر دارد. نتایج نشان داد که اگر امکانی فراهم شودکه افراد بتوانند اطمینان حاصل کنند که محصولات بسته بندی هم مانند محصولات سنتی تازگی دارد افراد بیشتر ترغیب به خرید دمنوش های بسته بندی میشوند زیرا اطلاعات تغذیه ای بر روی بسته بندی درج شده است. دانستن بهتر اطلاعات تغذیه ای از دمنوش ها کمک بیشتری به افراد برای انتخاب و مصرف دمنوش ها دارد.برای ترغیب بیشتر افراد به خرید دمنوش ها بصورت بسته بندی در نظر گرفتن نام تجاری،نشانه های تجاری،ضمانت نامه ها و تایید کننده ها نیز تاثیربسزایی بر خرید محصول بصورت بسته بندی دارد. UR - http://dastavard.journal.art.ac.ir/article_896.html L1 - http://dastavard.journal.art.ac.ir/article_896_d8f52ffe3bc5bd94c44cc41639556466.pdf ER -