%0 Journal Article %T سفارشی سازی و رفتار استفاده کننده %J دستاورد %I دانشگاه هنر %Z 1025-0840 %A بیضایی, صبا %D 2018 %\ 11/22/2018 %V 28 %N 40 %P 51-42 %! سفارشی سازی و رفتار استفاده کننده %K سفارشی سازی %K رفتار استفاده کننده %K حساسیت مشتری به سفارشی سازی %R 10.30480/dastavard.2018.843 %X سفارشی ­سازی در محصولات، یکی از رویکرد­هایی است که استراتژیِ بسیاری از شرکت ­های بزرگ با هدف افزایش رضایت مشتری، محسوب می­ شود. سفارشی­ سازی به هر فرد این امکان را می­ دهد تا محصولات را مطابق با سلیقه و نیازهایش تغییر دهد. برای استفاده از محصولات سفارشی­ سازی، استفاده­ کننده باید تصمیمات متعددی را اتخاذ کند؛ که این امر اهمیت چگونگی اجرای سفارشی­ سازی را نشان می ­دهد. باید اذعان کرد که سفارشی­ سازی به هر نحوی نمی­ تواند به هدف مذکور منجر شود. شناختِ رفتار استفاده­کننده، یکی از مهم­ترین معیارهایی­ ست که در موفقیت سفارشی­ سازی دارای اهمیت بسیاری بوده و کمتر بدان توجه شده است. در ایـن مطالعـه، مقاله­ هایی در زمینه­ هـای فرهنگ، هویّت، دانشِ استفاده­ کننده، درک وی از سفارشی­ سازی و حساسیت مشتری به سفارشی ­سازی، به­ عنوان عواملی تأثیرگذار در محدودۀ رفتار استفاده­ کننده، مـورد بررسـی قـرار گرفتـه اسـت. هـدف ایـن نوشـتار، ارائۀ شـناختی مختصـر از رفتار استفاده ­کننده و تأثیر آن در سفارشی ­سازیِ محصولات است. این بررسـی، بـا ایـن­ جمع ­بنـدی کـه شرکت­ها می­ توانند با درک بهتر رفتار استفاده ­کننده و شناخت بیشتر آن­ ها، استراتژی­ های مناسب­ تری با توجه به گروهِ هدف خود پیاده ­سازی کنند، بـه پایـان می رسـد. %U http://dastavard.journal.art.ac.ir/article_843_7224bb22ac6a972224a368aefffb262e.pdf